ממצאי המחקר



טבלה מסכמת לפרסומות משנות ה90


מי מפרסם ומה?
דנוטציה
קונוטציה
ממד הפרסומת
ייצוג / דימוי שלילי?
חברת wella מפרסמת את תכשירי צבעי השיער שלה.
הנשים בפרסומת לבושות באופן חשוף מאוד. הן לא מדברות לאורך כל הפרסומות ותנועותיהן מיניות מאוד ומשדרות סקס.
ניתן לראות שקיימת כאן החפצת נשים. בפרסומת זו נעשה שימוש בסטריאוטיפים מיניים- האישה נתפסת קלת דעת, שטחית ורואים אותה כאובייקט מיני.
בפרסומות זו שני מימדים:
מימד פונקציונלי ומימד היוצר פנטזיה.
כן.
חברת מי עדן מפרסמת את בקבוקי המים שהיא מוכרת.
האישה לבושה באופן חשוף בפרסומת. היא לא מדברת ותנועותיה ומבטיה מיניים.
בפרסומת זו אין שימוש בהחפצה של האישה אך יש שימוש רב במיניות. הסטריאוטיפ הוא אישה מפתה, מינית, שפועלת להשתלט ולקבוע את עתידה בעזרת מיניות ולא בעזרת תכונות אחרות.
לכאורה האישה שולטת, אך היא שולטת רק כאשר היא משתמשת במיניותה.
הממד שבפרסומת זו הוא ממד לא מתאים.
כן.
חברת פלפל מפרסמת את בגדי הים שלה.
האישה לבושה חשוף בפרסומת זו. היא לא מדברת. תנועותיה מיניות ומפתות.
הפרסומת מינית ופרובוקטיבית מאוד. הסטריאטויפיים מיניים של נערה קלת דעת, מרדנית, שמשיגה את מה שהיא רוצה בעזרת מיניותה.
בפרסומת זו שני ממדים:
ממד פונקציונלי וממד היוצר פנטזיה.
כן.
חברת קאסטרו מפרסמת את קולקציית המעילים שלה לחנוכה.
האישה לבושה במעיל ארוך אך מתחתיו, היא ערומה. היא אינה מדברת ומעשייה מיניים.
הסטריאוטיפים בפרסומת הם אישה מינית, מפתה. הנערות הצעירות מוצגות כמוחלשות ואחר כך מופיעה אישה בשלה ומפתה מינית שנענית לקריאותיו המיניות של הגבר.
הממד בפרסומת זו הוא דוחה ולא מתאים.
בזמן שהפרסומת יצאה, כן. כיום, מנקודת מבט רחוקה יותר, לא.



טבלה מסכמת לפרסומות מהשנים 2017-18


מי מפרסם ומה?
דנוטציה
קונוטציה
ממד הפרסומת
ייצוג / דימוי שלילי?
ג'רוזלם פוסט מפרסמים אימון טלפוני אישי באנגלית.
האישה צעירה ומטופחת, יפה, רזה. היא יושבת באמבטיה מלאת סבון, מנהלת שיחת חולין בטלפון.
בפרסומת זו האישה לא מוחפצת. היא מוצגת כמשכילה, אך בצורה שטחית ומינית.
בפרסומת זו שני ממדים: ממד סימבולי וממד לא מתאים.
כן.
חברת מגנום מפרסמת את ארטיק מגנום דאבל החדש שלה.
האישה הוצגה כאישה חזקה, באופן המשווה אותה לחיות חזקות בטבע. היא הוצגה באופן מיני ולאו דווקא בלבושה אלא במבטיה, בתנעותיה ובסגנון האכילה החושני שלה.
בפרסומת זו יש החפצה. האישה מוצגת כאובייקט מיני, חושני, מפתה. היא מוצגת גם כבעלת עוצמה. קיים שימוש בסטריאוטיפ אישה מינית ומפתה.
בפרסומת זו שני ממדים: ממד היוצר פנטזיה וממד דוחה ולא מתאים.
לא.
חברת לי קופר מפרסמת את הג'ינסים שלה.
האישה מוצגת באופן מיני, רזה, מפתה, מעוניינת לחצות גבולות ויחד עם זאת קיימת הדדיות בהתנהלות שלה מול הגבר. תנועותיה מיניות, היא מתפשטת ומבטיה מיניים.
בפרסומת זו האישה לא מוחפצת. היא פעילה- מצלמת, מדברת , מתפשטת. יש שימוש בסטריאוטיפ אישה מינית ומפתה.
ממד היוצר פנטזיה.
כן.
חברת רנואר מפרסמת את הג'ינסים שלה.
האישה הוצגה כמינית, לבושה בג'ינס צמוד. תנועותיה מיניות היא צועדת באופן מיני ומבטיה מיניים. האישה המוצגת בפרסומת לא מדברת.
בפרסומת זו אין החפצה.
סטריאוטיפים בהם השתמשו בפרסומת הם אישה מינית, נחשקת, יפה, חטובה, רזה, צעירה.
בפרסומת זו שני ממדים: ממד סימבולי וממד היוצר פנטזיה.
כן.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

עבודתי עסקה בנושא  ייצוג נשים באופן מיני בפרסומות- השוואה בין שנות ה-90 לשנות ה2017-2018. לפי מה שאנו יודעים כיום, פרסומאים משתמשים ב...