אסטרטגית המסר, קובעת איך להעביר בצורה הטובה ביותר את המסר הרצוי.
במרכז אסטרטגית המסר עומד מונח הנקרא "פנייה".
משמעות המונח "פנייה" היא לדרך או לגישה היצירתית שתעורר אצל הצרכן מחשבה, פעולה ועניין.
ישנן שתי צורות פנייה והן:
1. פנייה שכלית – מבוססת על עובדות וטיעונים שכליים הגיוניים ומשכנעים.
2. פנייה רגשית – מבוססת על שימוש ברשמים וריגושים כמו: אהבה, הפחדה, הומור ועוד. תפקידה לעורר את הרגש ועל ידי כך את ההזדהות עם המוצר/ השירות.
אחד מסוגי "פניה רגשית" קשורה עם - מסר מיני
בפרסום באמצעות מין, משתמשים בסמלים מיניים בעיצוב המסר המעוררים ריגוש מיני כדי לקדם את מכירת המוצר. חוקרים חשפו חמישה ממדים בנוגע לפרסומת המינית.
1. ממד פונקציונלי: מתייחס לפרסומות למוצרים שההנחה הינה שיש להם קשר ישיר לסמל המיני, כמו: בגדי ים, בגדים תחתוניים או מוצרי היגיינה נשיים, באמצעות הצגות מיניות ישירות.
2. ממד היוצר פנטזיה: טיפוח חלומות ואשליות כדי למלא אצל הפרט מניעים מסוימים. בפרסום מוצרים כמו מוצרי לבוש או תמרוקים.
3. ממד סימבולי (סמלי): שימוש בסמלים מיניים כדי להשפיע על החלטת הקנייה, זאת בהנחה שקיימים הבדלים בין גברים לנשים בהתייחסות למוצרים ולסימנים מסחריים בעלי מוטיבים מיניים. (פירוש סמלים באופן שונה ע"י שני המינים)
4. ממד דוחה או לא מתאים: שימוש בסימנים ובסמלים מיניים כאמצעי למשיכת תשומת לב, תוך ניצול גוף מעורטל של אישה. בולט במיוחד כאשר הקשר בין הסימן המיני לבין המוצר הוא מקרי לחלוטין או לא קיים כלל. חוקרים שוללים ממד זה מכיוון שהוא מאפיל על המסר שנועד למוצר. (פרסומת למוצרי חשמל בדיוטי – פרי)
5. ממד בעל אוריינטציה של גבר או אישה: שימוש בגירויים מיניים במופנים לבן מין אחד בלבד. בפרסומות למוצרים כאלה, הפנייה המינית מכוונת מראש לקהל המטרה המשתמש במוצר.(דיאודורנט לגבר)
הגישה המקובלת כיום, היא כי יש צורך בהתאמה מלאה בין המוצר, הפרסומת, קהל היעד והשימוש בסמלים מיניים. יש להתאים גם את ערוץ הפרסום לעוצמת הגירוי המיני. דבר זה חשוב, כיוון שצריך להיות קשר בין המסר המיני לתפיסת המוצר או המותג. המסר המיני יעיל ביצירת העדפות בחיזוק כוונות רכישה רק אם הצרכן מבחין בקשר בין השניים. כיום מסתמנת מגמה של שימוש בררני פונקציונלי ויותר זהירות בממד הסימבולי והמעורר הדמיון. ככל שעולה הרמה המקצועית, פוחת השימוש במיניות שאינה קשורה למוצר. שילוב בין מין להומור עשוי ליצור מסר רגשי רב עוצמה בפרסום ("אני הולכת להחליף למשהו נוח" – פרסומת למזרנים).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה